Dag 7

29 oktober 2025 - River Kwai Floatel, Thailand

06.30 op. We krijgen 'n paar wat mindere dagen. Als je iets wil zien of ergens wil komen, moet je nu eenmaal vaak wat verder reizen. Zo zullen we vandaag zo'n 350 km hebben afgelegd met de bus. Natuurlijk met de nodige stops, maar hoewel we veel goed uitziende wegen berijden, blijft de snelheid toch relatief laag. Het zijn geen hollandse wegen, hoe goed ze er ook uitzien. Het maken van leesbare notities op papier is volslagen onmogelijk en zelfs het typen van tekst geeft rare woorden. Tijdens het eerste deel van de rit hebben we naar een film gekeken; "the railway man". Intrigerende film over de oorlog rond de spoorlijn hier en de gevolgen daarvan. 

Hoewel we niet heel veel kilometers gemaakt hebben, merken we toch wel het verschil met de jungle waar we net uit zijn. De vegetatie is minder dicht en mooi en er staan weer veel meer huizen. Eigenlijk een heel neutraal landschap voor hier. We hebben ook bewust de eerste grotere regenbui mee gemaakt. Het viel er even met bakken uit, maar toen zaten wij gelukkig in de bus. Die timing is tot nu toe prima. De eerste stop is voor het toilet, bij 'n PTT.  Een bekende naam langs de wegen waar je altijd ook een Amazon (koffie), 7-eleven (supermarktje) en nette toiletgelegenheid vindt en natuurlijk de nodige eettentjes en souvenirshops.  We stoppen ook ergens voor de lunch waar je niet zou verwachten dat er ook maar íets te koop is. Het restaurant ligt achter een groene haag verborgen en er komen, denk ik, alleen maar groepen. Prima voedsel weer. De volgende stop is bij de Bueng Boraphet. Bueng betekent "moerasgebied". Ze zijn deze "Bueng" om aan het toveren in een heus recreatiegebied. In dit 240 kilometer groot gebied komen 2 rivieren (Ping en Nan) samen, zitten meer dan 300 vissoorten (waarvan je er niet één ziet!), leven varanen en krokodillen (die we ook niet zien) en leven ook nog eens meer dan 400 verschillende vogelsoorten. Van die laatste zie we er best wat, maar voor we in de buurt kunnen komen worden ze door de herrie van de motorboten waarop we vervoerd worden vakkundig weggejaagd. Heerlijk een uurtje zo op het water, maar het had voor de vogels waarschijnlijk niet gehoeven. Rond 17.00 uur belanden we op ons overnachtingsadres Hotel Aramis in Nakhon Sawan. We eten weer ergens redelijk simpel. De lunch was weer eens wat later en overvloedig en ik wil niet dik thuis komen. 😁 Omdat er geen drinken anders dan frisdrank verkrijgbaar was bij de eettent, gaan we na afloop nog 'n pilsje pakken langs de straat. Zoals gebruikelijk 'n fles van 620 ml, maar dat gaat er wel in bij deze temperaturen. Het is nog 32 graden als we teruggaan naar het hotel.

Denken jullie er aan te gaan stemmen! 🤣🤣🤣

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

1 Reactie

  1. Henk van Gaal:
    29 oktober 2025
    Mooi verhaal weer. En stemmen is gelukt :).